brok in m'n keel

19 augustus 2016 - La Habana, Cuba

Hij is weg.
Joep zit nu in het vliegtuig en is onderweg naar Nederland. Knuffelend en met een piepklein traantje nam ik afscheid van hem en van deze 8 maanden samen. Superlatieven schieten tekort om uit te leggen hoe fijn dat samen was.

Lief Joepje, Joepoe, hazewindhond, kolibrie met je snaveltje, Justin Bieber en Chris Brown, chief abductor, lustobject voor velen, Arnie, maar vooral mijn broertje. Op de neus na lijken we nog op elkaar ook;)

Het was echt een ervaring. En die pakken ze echt niet meer af. En aan jouw zijde waren dit de beste 8 maanden van heel 2016! Al kan dat natuurlijk nog veranderen;)

Nu zit ik hier in Havana in het park. Er komt een jongen vragen of ik een internet kaart wil kopen. En als ie nog even blijft kletsen sta ik ineens heel hard te huilen. En staat hij mij te troosten en snapt niks van wat er gebeurt. Ook mis Joep nu al en heb ineens voor het eerst sinds we zijn vertrokken heimwee.

Maar ik ga dit doen. Twee weken alleen in Cuba. Nooit alleen want na oogcontact heb ik al nieuwe vrienden. Blijkbaar. Maar eng vind ik het wel. Behoorlijk.
Nog twee weken, dan komt Fey en gaan we Argentinië onveilig maken.

Dag lieve mensen in Nederland, die ik eindelijk mis.
Geef m'n broertje een warm welkom, hij heeft het verdiend.

1. Marjon Robben:
    19 augustus 2016
    Kiki. Phoe... ik voel het hoor. Wat een ervaring zo samen met je broer. Ik geloof het graag dat je nu een gemis voelt. Maar komt goed met je. Jij vult dit wel weer aan. En wat stoer dat je nu twee weken alleen in Cuba bent. Je zult bakken met vrienden maken. Geniet er van meis. Ik verheug me op je volgende verhaal xx
  2. Inge Valentijn:
    Lieve Giegen...
  3. Cami:
    19 augustus 2016
    Oohh lieverd! Ook bij mij een brok in mijn keel, terwijl ik je berichtje lees. Wat een prachtige ervaring samen met je broertje op rondreis! Maar de vooruitzichten zijn ook fantastisch! Dikke kus
  4. Berend:
    19 augustus 2016
    Oh lief nichtje, wat voel ik je van zo ver dicht bij! We missen jou ook, en niet, want je loopt regelmatig onze mailbox binnen met mooie verhalen. Hup die nieuwe fase in, vol overgave en onbevangen als altijd! :-D
  5. Britt:
    19 augustus 2016
    Aaah lieve Joepie! En jij doorzetten Kieks! You can do it ;-)
  6. Suus & Harrie:
    19 augustus 2016
    Eenzaam en alleen. Maar gelukkig zijn twee weken maar een zuchtje op de eeuwigheid en zijn die weer om voor je het weet. Die acht maanden pakken ze je niet meer af en ik vind dat ze je zo te zien heel goed hebben gedaan. Je wordt er knapper op. Geniet lekker
    verder, gaan wij ook even doen al is dat iets minder ver. Bedankt voor alle mooie verhalen tot nu toe, zo hebben wij er ook plezier van.
  7. Marijn:
    Kikje

ik kom je straks gewoon drie weken lang knuffelen.
  8. Pieter Edelman:
    19 augustus 2016
    Ja Kiki, Ik kan het heel goed navoelen hoe het met je gesteld is nu je je ideale reispartner hebt moeten laten gaan en als vrouw alleen alle wellustige macho's van je lijf moet zien te houden....Zorg er dus voor dat je een beschermengel verwerft c.q. een betrouwbare beschermheer die zich voor je integriteit sterk gaat maken.........
  9. Fey Roest:
    20 augustus 2016
    Schattie, heel begrijpelijk dit. Weet je nog dat ik de eerste dag terug was van Guatemala en jou moest bellen en me afvroeg waarom in 's hemelsnaam ik niet gewoon bij jou was? Wat ik maar wil zeggen is, wij missen jou al 8 maanden lang, omdat je soms gewoon samen bent en soms niet. Tot heul snel! Kus
  10. Roos:
    27 augustus 2016
    Ha Marieke Kiki hopsefplopsie. Ik mis jou ook! Het wordt vast nog heel leuk!
    xxx