Een wereld van verschil en zo vertrouwd

21 september 2016 - Puerto Iguazú, Argentinië

Alweer tweeënhalve week in Argentinië. Alweer ruim een maand zonder Joep en alweer helemaal vertrouwd met Fey!

Na Cuba een spannende reis alleen via Colombia en Peru naar Buenos Aires waar ik twee uur later m'n Feytje na 8 maanden weer in m'n armen kon sluiten.. Kei fijn!
En zo begon weer een heel nieuw hoofdstuk van deze bijzondere reis.

In Buenos Aires had ik een hele gekke gewaarwording: ik voelde me in Europa. Voor het eerst sinds heel lang leek bijna alles weer op "thuis". En daar moest ik meer aan wennen dan alle 'ver-van-m'n-bed' landen. Met een flesje wijn en een kaasplankje op een verwarmd terras tussen alleen maar witte mensen, das raar!

Gelukkig hadden we even een paar dagen om te wennen. Aan het nieuwe land: niet aan elkaar want we konden meteen ons 18 jarig vriendschapsjubileum vieren;)

Toen kon het avontuur beginnen! Op naar super zuidelijk Patagonië. Daar is een mega gletsjer. Die schuift elke dag twee meter naar voren en stort in stukken naar beneden. Hij kraakt, hij scheurt, hij is prachtig en het lijkt of ie leeft! Machtig gaaf om daar een hele dag naar te kijken. 70 meter hoog, als een gebouw van 20 verdiepingen. Als er een stuk valt is dat al gauw zo groot als een auto of vrachtwagen!
Toen hebben we nog een prachtige flamingo wandeling gemaakt en een wedstrijd gedaan met de wind: ondanks alles wonnen wij!

Toen op naar de zuidelijkste stad ter wereld: Ushuaia. Daar is Darwin ooit met z'n Beagle boot langs gevaren en kun je in andere periodes van het jaar pinguïns zien.Wij hebben enorm genoten van het museum van het einde van de wereld. Eeeenig, echt een aanrader.

Na deze avonturen gingen we terug naar Buenos Aires voor een heel tof weekend met Dario en Angel. Angel leerden we in het hostel kennen en nam ons mee uit. Dario heb ik met Joep in Iran leren kennen en was ook net terug van zijn reis. Hij liet ons zijn stuk van de reusachtige stad zien en we hebben heel tof rondgelopen over La Recoleta: begraafplaats waar enorme gebouwen hele families huizen, de overledenen dan. En Evita Peron ligt daar ook.

Toen gingen we naar Rosario, de eerstvolgende stad, 5 uur rijden, wat een afstanden! David, Argentijnse vriend van m'n Homie en nu al helemaal ook van ons, kwam ons van het busstation halen.
Een week later vertrekken we weer, na een fijne tijd met lieve, geïnteresseerde en heel behulpzame Argentijnen. En een ervaring van een heuse Argentijnse barbecue: er werd een hele koe verslonden!
Ook het Argentijns voetbal is ons uitgelegd: central. Das de uitleg. Central. Geen discussie. En zo kochten wij gisteren een fan shirt, vest en armband, want iedereen mag zien dat wij van central zijn. We zijn zelfs het stadion in gesneaked;)

Nu zijn we op weg naar Iguazu, de grote watervallen op de grens met Brazilië en Paraguay. Een fijne busrit van 20 uur gaat ons daar heen brengen.
Op naar nieuwe avonturen in deze heel andere manier van reizen die toch even wennen is, maar samen met Fey weer zo vertrouwd <3

1. Mandy:
    21 september 2016
    Genieten durskes! Enne tot over een maandje
  2. Plau:
    Geniet ervan schatties!
  3. Karlijn:
    21 september 2016
    Heee ladies, klinkt zo gaaf wat jullie allemaal meemaken!! Lekker genieten en avonturen beleven! Heel leuk om je verhalen te lezen, zo waan ik me ook even soort van ver weg... X karlijn
  4. Bas:
    22 september 2016
    Van buurmeisje tot een echte Floortje dessing. Wat een prachtige reis maak je met mooiere mensen. Knap wat je doet. Het zal niet allemaal makkelijk zijn. Kattenbosch rules. Dikke kus.
  5. Katja:
    22 september 2016
    Wat een mooie en spannende belevenissen!! Super gaaf ;) Gino is jaloers op die uitgebreide bbq met die hele koe :p
  6. Effi:
    22 september 2016
    Damesch, allemechtig wat is dat prechtig. Eeeenig! Of zoals Fey altijd zegt: heerlijk zalig! Geniet er van samen. Om die waterval moet je proberen heen te lopen.. Heeft Tom gedaan.. Kost je een volle dag haha. Xxx
  7. Ineke:
    Leuk te lezen weer! x
  8. Lies:
    22 september 2016
    Klinkt fantastisch dames, jullie maken me jaloers!
  9. Roos:
    Klinkt weer geweldig!
  10. Pieter Edelman:
    26 september 2016
    Julie hebben inmiddels al heel wat streken en steden van dit enorme land, in oppervlak het achtste land ter wereld en het grootste van de Spaanstalige landen, doorkruist! Waren de verschillen met de hoofdstad erg groot? Buenos Aires schijnt inderdaad heel Europees georienteerd te zijn, en dat heeft er mee te maken dat de nakomelingen van Italiaanse en Spaanse immigranten samen zo'n 70% van de bevolking uitmaken. A propos, had je wel kennis van het Spaans daar nodig om te kunnen communiceren met de bevolking? En in hoeverre beheersen jullie dat al?